Al Jazeera report false: Foreign Ministry

Friday, 05 Mar 2021 11:15:44 pm


Tuesday, 02 Feb 2021 09:06:53 pm

Al Jazeera report false: Foreign Ministry

Al Jazeera report false: Foreign Ministry

The Bangladesh government has termed the Al Jazeera report ‘All the Prime Minister's Men’ as ‘false, defamatory and a politically motivated smear campaign’.

The Foreign Ministry said this in a statement on Tuesday morning.

“We have learnt of a false and defamatory report titled ‘All the Prime Minister's Men’ by Al Jazeera. The report is nothing more than a misleading series of innuendos and insinuations in what is apparently a politically motivated smear campaign by notorious individuals associated with the Jamaat-e-Islami extremist group, which has been opposing the progressive and secular principles of the People's Republic of Bangladesh since its birth as an independent nation in 1971”, the statement said.

Pointing that the report’s historical account failed to even mention the horrific genocide in 1971, in which Jamaat perpetrators killed millions of
Bengali civilians and raped more than two hundred thousand Bengali women, the statement said, this is the reflection of the political bias in Al Jazeera’s coverage. It also noticed that the principal commentator of the report David Bergman was convicted by International Crimes Tribunal Bangladesh for challenging the official death toll of 1971 Liberation War.

The foreign ministry said Bangladesh regrets that Al Jazeera had allowed itself to become an instrument for their malicious political designs aimed at destabilizing the secular democratic government of Bangladesh with a proven track record of extraordinary socio-economic development and progress.

The statement noted that the main “source” of Al Jazeera’s allegations is an alleged international criminal claimed to be a “psychopath” by Al-Jazeera itself.

“There is not a shred of evidence linking the Prime Minister and other State Institutions of Bangladesh to this particular individual, and it is highly irresponsible for an international news channel to draw conclusions on the basis of the words of a mentally unstable person,” said the statement.